Funderar!

När är det okej att göra sig av med sin hund? Alla vet att man ska tänka igenom sitt beslut om att skaffa hund. En hund lever ju sjukt länge och mycket kan ju hända under den tiden. Allt från att man får barn, kanske ett nytt jobb, måste flytta osv. Jag ville inte göra mig av med Dolly men det var ett måste då hon och Meja inte gick ihop längre. Jag kunde inte ha två hundar som bråkar och ett lite barn som hade kunnat blivit skadat eller rädd. Jag vet att Dolly har det hur bra som helst hos Jens men det är klart att jag saknar henne otroligt mycket. På dom flesta hund sidor är man dum i huvudet om man säljer sin hund. Jag blir alltid så arg när jag läser det. Det är klart att det finns fall där man skaffar hund och sen ledsnar på att ha den och det är inte okej. Men sen finns det ju dom som absolut måste. Jag kanske måste göra mig av med Meja om några år, vem vet. Ida kanske blir allergisk eller nått annat händer som man inte har planerat.... Man kan skriva hur mycket som helst om omplacerings av hundar...... Vad är rätt och vad är fel?


Kommentarer
Nille

Du har gjort helt rätt! Jag vet att du alltid tar hand om dina hundar hur bra som helst! Du har inget att skämmas för!

Svar: Tack :)
Cissi

2012-07-17 @ 09:52:25
Ica

Jag tycker att så länge man tänker på hundens bästa och inte ger bort den till vem som utan gör ett noggrant val ser jag inga problem med det. Som du säger finns det många som inte "orkar" engegera sig i både barn och husdjur men så länga man har ett bra skäl tycker inte jag det är fel. Det märks att du bryr dig väldigt mycket om dina hundar så ta inte illa upp på det som skrivs! :)

Svar: Tack Ica
Cissi

2012-07-17 @ 10:48:56
URL: http://icalundahl.blogg.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0