Avocado!

En dag när jag hade sjukt tråkigt kom jag på att jag skulle prova att plantera en avocado kärna. Sagt och gjort. Så här ser den ut nu :)

Kort info

"Avokado blir ett 20 meter högt städsegrönt träd och har 12-25 centimeter långa blad. Trädet tål inte frost och växer enbart i subtropiska och tropiska klimat. Frukten är ett knytnävsstort bär med stor kärna. Fruktköttet är mört och gult till ljusgrönt, medan skalet, som ej går att äta, är grönt till mörkgrönt. Ett normalt avokadoträd ger omkring 120 frukter per år."

Jag tror att mitt träd ska få bo på min punchveranda.


Kommentarer
Emmsson

Åh vad häftigt! Jag minns att jag planterade en avocadokärna när jag gick i lågstadiet. Minns inte om den tog sig och/eller hur stor den blev?! Ska fråga mamma!

2012-02-20 @ 21:10:36
URL: http://esigurdsson.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0