Berså

Jag är helt såld på Stig Lindbergs porslin, Berså!
Min gammel farmor hade hela servisen, den är inte så vacker. För mig är det mer ett minne från när jag var barn.
Nelli som gammel farmor hette bodde i Strömsund men hade ett hus ute hos farmor och farfar. När Nelli och farfar gick bort hade min farmor en auktion ute på gården och då såldes tyvär hela sevisen ;( Jag tittade lite efter den sist jag va hos farmor men tyvär hittade jag inte nått... Som sagt för mig är det ett minne, ett minne jag gärna vill hitta....

Så jag satt på blocket samt tradera och letade efter Berså porslinet.... 76delar på blocket kostar 15000:- eller högst bjudande...Undra va farmor fick när hon sålde Nellis porslin?! Va säkert bara nån tusen lapp....







Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0