Efter ha läst....

...på FB (som vanligt) så lärde jag mig nå nytt idag, dogdefense spray ska man nog ha hemma som hundägare.

Så fungerar sprayen

Sprayen har en räckvidd på ca 3m och fungerar som en förlängd arm för att stoppa eller avskräcka hundar som är på väg att attackera. Ju närmare hunden är desto starkare blir effekten. Både doften och ljudet skrämmer hunden och om den inte genast avlägsnar sig drabbas den av en kraftig irritation i slemhinnorna såsom ögon och nos. Vanligaste reaktionen är nysningar.

Läs mer om sprayen HÄR



Det har ju funnits tillfällen när man nu i efterhand önskar att man hade denna spray.... :S

Men Nu är det har jag klickat hem den och även en flytväst till Meja som är lite halv dålig på att simma, hehe min lilla klumpeduns <3





Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0