Ny diet...

.. eller ny för mig... På måndag ska jag börja med denna och hoppas att den fungerar lika bra som soppan.
Sist när jag körde den "Finska dieten" gick jag ner ca 1,8kg...på fem dagar... Men som sagt nu ska jag prova denna :D


5 FACTOR – Dieten

 

Minus 4,5 kilo på tio dagar.  Så här funkar den.

 

DAG 1
Frukost: Broccoli och omelett med cheddarost

Mellanmål: En proteinshake med blåbär och hallon.

Lunch: Kalkonwrap.

Mellanmål: Ett päron med en matsked jordnötssmör.

Middag: Lasagne på 5-factors eget recept


DAG 2

Frukost: Äggröra på en skiva fullkornsbröd.

Mellanmål: En proteinshake med choklad- och mintsmak.

Lunch: Kycklingsallad.

Mellanmål: Morotsstavar med hoummusdipp.

Middag: Tigerräkor frästa i vitlök med citron, brunt ris och sallad.


DAG 3

Frukost: Yoghurt med färska bär, banan, kiwi och müsli.

Mellanmål: En keso med skivad banan och äpple.

Lunch: Sushi.

Mellanmål: Proteinshake med bär.

Middag: Lax i ugn med limedressing, ångade grönsaker och quinoa.


DAG 4

Frukost: Quinoagröt med hackade äppelbitar och banan.

Mellanmål: Proteinshake.

Lunch: Fritata på 2 ägg, champinjoner, sparris och babytomater.

Mellanmål: En handfull valnötter eller mandlar.

Middag: Asiatisk kycklingsallad med citrongräs och glasnudlar.


DAG 5

Frukost: Två stekta ägg.

Lunch: Capresesallad med mozzarella, tomater och färsk basilika.

Mellanmål: Morotsstavar med hummusdipp.

Lunch: Kalkon med sallad och bulgur.

Mellanmål: Morotsstavar med hummusdipp.

Middag: Valfri fisk med sallad och quinoa.

 

 

TRÄNING:

25 minuter om dagen, fem dagar i veckan,

fördelat på:

  5 minuter hopprep

  5 minuter intensiv löpning på rullband

  5 minuter bicepscurls och tricepsdips

  5 minuter utfall och knäböj


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0