så....

Går dagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Min plan var ju att städa hela huset och möblera om i v-rummet.
Jag hann bara städa köket och vardags rummet, jag började möblera om oxå men det tog stopp med tanke på att jag inte orkar lyfta tv:n själv. Resultatet blev toppen. När det väl tog stopp åkte jag Anton & Meja till Mariefred för att köpa hundmat. Vi parkerade bilen vi Gripsholms slott och och när jag skulle ta ut Meja i bilen hinner hon knapt landa på alla fyra tassar. Dom kom en gubbe fram och fråga va det va för ras. Jag svarade trevligt att det va en Amstaff. Å idioten frågade om det va en sån hud som äter människor. Vilket pucko. Jag var stum. Jag skulle ha svarat ja det är det så passa dig. Vilket på hopp. Nog om det. Vi gick en promenad vid vattnet sen i till "stan" När vi gick förbi fiket "Anna på hörnet" satt Malle och Stefan där. Vi lämnade Meja i bilen och tog en fika med dom, strosa igenom dom flesta butikerna och hade det jätte mysigt.
Meja fick lite social träning som planerat men inte så mycke som jag hade tänkt mig. Alla mina hundar skulle behöva vandra omkring bland folk. Det är inte så ofta man möter nån här ute där vi bor typ var tredje vecka eller nått sånt.
Vi åkte hem till Malle & Stefan och Anton fick en massage av Malle som verkligen hjälpte. Han har inte kunnat röra sig på typ en vecka. Å där kommer hon med dunder krämer och magiska händer som lättade hans smärta :)
Vi satt där till sju tiden sen var det middag på Lida Herrgård i vanlig ordning.

Idag blir det städning men första ska jag ut på en promenad med Marre och Dogsen..






 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0