Helgen.....

Helgen va lika bra som vanligt :) Fredagen var jag ledig, sjukt skönt. Jag tog det ganska lungt fixa frulle till boysen och dogsen. Hade en super skön förmiddag. Killarna skulle ut och fiska kräftor med försäkringes gubben vi har på jobbet. Dom drog vi 12 tiden och då satte jag igång med trappan. Vilket fix det va. Jag fick måla varannat trappsteg för att inte behöva gå balkong vägen. Det tog ungefär 2,5 timme att måla. Sjukt jobbig. Åkte en sväng med Peppe & Lennie till Rönninge/Salem hämta Malle & Marre. Vi var en sväng hem till lennie, vilken grym lägenhet. Fy bubblan va fin den där takhöjden är sjuk hög. En toppen lägenhet måste jag säga. Wow :D
När jag kom hem måla jag resterand av trappan och det blev helt okej. Färgen var lite ljusare än vad jag hade tänkt mig men de få va nu. Jag pallar inte måla om just nu. Peppe, Marre och Lennie rev för fulla muggar hos Peppe & Marre. Golven och tapeter rök i matrummet samt köket, vilka vackra trägolv det kom fram...Wow
Som vanligt åt vi en grym middag som Maggan hade tillagat, mums....Det blev en tidig kväll för min del

Lördag morgon tog jag och Marre en sväng med dogsen, super härligt va det. Det är så skönt att komma ut tidigt på morgonen. Måla hela trappan igen, så jag fick gå balkongvägen varje gång jag skulle upp till öv. Sjukt jobbigt men vad gör man inte för att få fint hemma?! Det blev nån öl i höst solen med Marre.. å vid fem tiden drog vi till en kräftskiva  i Nacka. Nyfiskade, nykokta kräftor hade vi med oss som killarna hade fiska ;) super gott va det och trevligt va det.
En sväng till stan till nån pub Marre ville till, vi var där i ca en timme och sen ville jag vidare. Men Marre hade tagit nått glas för mycke så vi åkte hem. Som vanligt när man ska ta taxi hem så åker dom fel. Man beskriver hela vägen men dom åker ALLTID fel. Ska det vara så svårt? Alltid tar dom en avfart för tidigt, Mariefredsavfart är inte rätt.... ååå va sne jag blev när jag vakna till i taxin och såg att han hade åkt fel... Men det va bara att vända och åka på motorvägen igen. Vi var hemma vil halvtvå tiden, sjukt bra tid.

Söndagen, vaknade tidigt som vanligt och mådde hur bra som helst. Jag önskade att jag vore bakfull som man hade kunnat legat i soffan hela dagen utan att få dålig samvete. Men som sagt jag mådde prima :)
Va ute med dogsen till och från, plocka äpplen och plommon. Jag njöt av hela dagen... en super skön söndag men jag hade kunnat städa men jag pallade inte....En hel det tv tittande blev det oxå....


Åå nu är det en hel arbetsvecka kvar till nästa ledighet ;)

Nu ska jag hem, super skönt med en tidig Måndag ;)







Kommentarer
Nina

Kul med utgång ; ) Allt bra?

2009-09-15 @ 20:44:25
URL: http://petitfashion.se/
cissi

Ja dett va kul.

Allt är bara bra! Själv da?

2009-09-16 @ 09:17:19
URL: http://theoneandonlycissi.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0