Kort och gott!!!

Jaha då har man inte uppdaterat sen i Torsdags :S
Som sagt så hade vi öppet hus på jobbet. Julklappsutdeling och en suprise till "gubbarna" Vi ska nämligen åka på kryssning med alla i Januari. Det kommer nog bli skoj...

I Fredgas vart det en sen dag på jobbet kom hem vid sex tiden. När jag väl kom hem så vart det sjukt kallt hemma. Nio grader hade vi inne i köket som i vanliga fall brukar vara det varmaste rummet.
Men som tur va hade Anton vart och köpt 2 stycken värmefläktar. Men jag vet inte om dom hjälpte som mycke. Vi fick stänga dörren mellan hallen och köket så att köket iallafall skulle bli varmt och som tur så blev det värme där :) Sov rummet fick oxå en egen fläkt som man kunde sova där inne utan att frysa ihjäl. Två fläktar hjälper inte så mycke om man ska värma upp 250kvm. Men husets två hjärtan är iallafall varma nu.
T.o.m hundarna har tyckt att det är kallt Dolly har legat och huttrat på golvet och Meja har nästan legat i fläkten för att bli varm. Men nu är det som sagt mycke varmare inne.
Fredags kvällen blev lungn. Åkte över till Jonny och Esa som har köpt hus ute vid oss. Oj så finrt det va. Efter det blev det en Pizza på karas sen va det dags att sussa.

Lördagen var en väldigt trevlig dag. Jag och Anton åkte till Strängnäs för att hämta ut mina glasögon. Äntligen kan jag se igen :) Det blev en del julklapps handling och Anton köpte nya skor och jag riktiga "arbetarsockor" så intemina fötter ska frysa till is hemma hos oss. Från 16-23 satt vi och drack glögg, bira och vin. Maggan, Seppo, Malle, Stefan, Marre & Peppe var på besök. En trevlig kväll med mycke snack och som vanligt var det mycke jobb snack :S

Söndagen blev en mys dag som va i världsklass... Börja morgonen med en promis med dogsen. Jag och Anton gjorde massor av trevliga mumsiga saker. Calvados glögg, vanlig glögg, gravad lax, rökte lax, gjorde gräddkola, knäckebröd, julskinka och senapsgravadsill...De va nog allt. :) En super mysig Söndag...

Alla Recept hittar ni HÄR 

Nu är det bara en Pepparkakspaj med apelsinkräm kvar att göra!










Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0